Tuesday, July 20, 2010

Oh Noooo!

that's Qistina's favourite words recently. cute betul.

sikit2 'Oh No!'
especially ada benda jatuh, mesti 'Oh No!'. siap dengan dua2 tangan tangan letak kat pipi.
can u imagine that. lawak betul anak mama nih.

aku rasa ni pengaruh tv nih. tak taula mickey mouse ke, elmo ke, little einstein ke. tu semua favourite tuh. kadang terbangun pukul 2 pagi pun... 'mama, watch cartoon'.
takpe2. pengaruh tv yang baik2 takpe. sebab tula pentingnya kita filter apa yang anak kita tgk kat tv. budak2 ni cepat tangkap and suka ikut apa yang diorang tgk.

macam tadi, aku ada tgk cite 'Ceplos' kat tv9. saje je tgk, dah takde cite lain nak tgk. korang pernah tak tgk cite nih. aku pun tak tau Ceplos tu apa. tapi cite tu cite hantula. Qis tgh dok main laptop time tu. sekali tiba2 dia join aku tgk. macam biasa, ada sajala benda dia nak tanya. dia nampak je Ceplos tu, terus tanya 'mama, tu apa tu?'
alamak, apa aku nak jawab. takkan nak cakap uncle kut.
aku pun tiba2, dapat idea 'that's a magic man'. hahaha. apa punya jawapan daa...
lepas tu cepat2 aku sambung, 'tak best cite ni, kita watch cartoon k'.

moral of the story, dah ada anak tu, layanla cite yang berpekdah sikit. ingatan untuk diri sendiri. hehe..

this is Qistina's bestfriend. suka sangat dia dengan Elmo, since baby lagi. lately, tak boleh berenggang. hari2 nak bawa gi nursery..

No comments: